De Franse sneeuwsportleraren kwamen in Nice bij elkaar voor hun jaarlijkse congres. Tijdens het congres presenteerde de ESF hun nieuwe onlinestrategie, ESF Plus. Het nieuwe systeem moet het online boeken van ski- en snowboardlessen vereenvoudigen.
Tijdens de relatief korte winter zoeken skischolen naar een zo hoog mogelijk rendement. Gilles Chabert, voorzitter van de Nationale Unie van Franse Skileraren (SNMSF), bracht het jaarlijkse congres naar het Franse Nice om daar de online mogelijkheden van de skischolenvereniging te ontdekken.
De ESF telt 230 skischolen en 17.000 sneeuwsportleraren. 76% van de online boekingen wordt gemaakt in februari. De vernieuwde online strategie op esf.net moet er voor gaan zorgen dat de e-commerce geoptimaliseerd wordt.
De schoolvakanties in februari zijn goed voor 76% van de online boekingen tegen slechts 11% tijdens de kerst- en nieuwjaarsvakantie. De 220.000 gasten die hun lessen online boeken zijn goed voor 30% van de jaarlijkse omzet (€250 miljoen per jaar) van de ESF. Met ESF Plus moeten deze gasten extra verwend gaan worden. Er worden all-inclusief pakketten aangeboden waarin naast skilessen ook materiaal en huisvesting worden aangeboden. Gasten kunnen hun hele vakantie in een keer boeken zonder bijkomende kosten.
Met deze dienst wil algemeen directeur van SNMSF Jean-Marc Simon de strijd aangaan met partijen als Airbnb en Booking.com. In eerste instantie zullen 25 skigebieden betrokken worden bij de nieuwe online strategie, die komend seizoen zal worden gelanceerd.
Bron: ledauphine.com